ویدیو آموزشی بند اجازه ارفاقی در استاندارد IATF 16949


استاندارد IATF 16949 در سال 2016 ارائه شد، این استاندارد که ورژن بروز شده استاندارد ISO TS 16949 است با بهره گیری از استاندارد ایزو 9001:2015 با 10 بند ارائه شد.

این استاندارد همانطور که می دانید استانداردی الزام برای شرکت های قطعه ساز خودرو است و خودروسازهای داخلی، مانند ایران خودرو و سایپا نیز  پیاده سازی این استاندارد را الزام کرده اند.

ایران آکادمی هم برای اولین بار این دوره آموزشی را به صورت مجازی تهیه کرده است.

در ویدئو زیر بخشی از این دوره را مشاهده نمایید:

 

 در این ویدئو به تشریح بند 8-7-1-1 ، مجوز مشتری برای ارفاق پرداخته شده است.

متن این بند بصورت زیر است:

هرگاه محصول یا فرآیند با آنچه که فعلا مورد تایید است، تفاوت داشته باشد، سازمان باید اجازه ارفاقی یا اجازه انحراف قبل از فرآوری بیشتر را از مشتری کسب نماید.

سازمان باید قبل از فرآوری بیشتر در خصوص "استفاده به همانگونه که هست" و تعیین تکلیف های از نوع دوباره کاری محصول نامنطبق، برای تعمیر *مجوز مشتری را کسب نماید.

*(تفسیر رسمی شماره 9 اکتبر 2017) قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده، عبارت قبل از تفسیر رسمی سازمان IATF بوده. پس از ویرایش استاندارد تا به امروز 9 تفسیر رسمی از جانب IATF منتشر شده است.

چنانچه اجزا فرعی مجددا در فرآیند ساخت استفاده می شوند، آن استفاده مجدد باید به صورت شفاف در قالب اجازه ارفاقی یا اجازه انحراف به مشتری منتقل گردد.

سازمان باید سابقه ای از تاریخ انقضا یا تعدادی که تحت ارفاق مجاز شناخته شده است را نگهداری کند. همچنین سازمان باید هرگاه مجوز پایان یابد از انطباق با مشخصات و الزامات اصلی یا جایگزین شده، اطمینان حاصل کند. مواد ارسال شده تحت ارفاق روی هر ظرف حمل به نحو مناسبی قابل شناسایی باشد. (این الزام بصورت یکسان به محصولات خریداری شده نیز اعمال می گردد) سازمان باید هر درخواست از سوی تامین کنندگان را قبل از ارسال به مشتری تایید نماید.

 

دوره IATF

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

مطالب آموزشی

دوره آموزشی رایگان

جهت شرکت در دوره  رایگان  7 اصل مدیریت مطلوب کسب و کار لطفا نام و ایمیل خود را وارد نمایید

نام
ایمیل

تدریس در ایران آکادمی

اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.

برای مشاهده جزئیات بر روی باکس زیر کلیک نمایید.

درخواست تدریس در ایران آکادمی

درباره ما

ایران آکادمی بستری مجازی است برای یادگیری و یاد دادن.
در ایران آکادمی آموزش های مجازی و کاربردی در حوزه های مختلف کسب و کار و بهبود مهارت های فردی تهیه شده است تا علاقه مندان به یادگیری بتوانند به ساده ترین شکل ممکن به آموزش های کاربردی دسترسی داشته باشند.
025-32921804
ایران آکادمی را در شبکه های مجازی دنبال کنید:

تلگرام آپارات اینستاگرام

Top